ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

 „Делта Инс Брокер“ ООД, лицензиран застрахователен брокер, вписан в регистъра на Застрахователните брокери към Комисията за финансов надзор година с решение № 721-ЗБ от 08.09.2022 г. под рег. №11-673 и Удостоверение № 843-ЗБ/08.10.2022 г. София 1408, ул. Д-р Стефан Сарафов 17, https://deltains.bg/

 

 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ

НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

I. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

1. Настоящите Правила за контрол и управление на застрахователни продукти на “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД са изготвени във връзка с указания на Комисията за финансов надзор относно правилата за контрол и управление на продуктите от страна на създателите и разпространителите на застрахователни продукти.

2. Дефиниции:

По смисъла на настоящите Правила, следващите използвани термини имат следното значение:

2.1. Брокер е ”ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД, наричан също така Разпространител“;

2.2. „Вътрешни актове“ - включват устройствения акт на разпространителя (учредителен договор, устав), както ѝ други вътрешни правила на извършване на дейност от Разпространителя, заповеди, инструкции, указания и други подобни, адресирани до Служителите;

2.3. „Застрахователен продукт“ или „Продукт“ е застрахователен договор, представляващ съвкупност от общи условия, предложение, полица, добавъци и др. документи, образуващи съдържанието на застрахователен договор относно един или повече класове по общо или животозастраховане, съгласно Приложение I към Кодекса за застраховането и предназначен за пазара, с изключение на Продуктите, за които Указанията не се прилагат;

2.4 „Ползвател на Застрахователни продукти“ или „Ползвател“ застраховащият, застрахованият, третото ползващо се лице, третото увредено лице, другите лица, за които са възникнали права по застрахователен договор, както и физическото или юридическото лице, което проявява интерес да се ползва от 2 услугите, предоставяни от застраховател или от застрахователен посредник във връзка с предмета му на дейност, независимо дали е потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите;

2.5. „Разпространение на Застрахователни продукти“ е дейност по представяне, даване на съвети, предлагане или друга подготвителна работа за сключване на застрахователни договори или дейността по сключване натакива договори, или дейността по съдействие при упражняване на правата и изпълнението по такива договори, по специално при настъпване на застрахователно събитие;

2.6. „КФН“ е Комисия за финансов надзор;

2.7. „Необходима информация“ цялата информация относно Продуктите, необходима за тяхното разпространение от Брокера с оглед постигане на целите, посочени в точка 3, както ѝ изпълнение на регулаторните задължения на Брокера към Ползвателите на застрахователни продукти; 2.8. „Разпространител на Застрахователни подукти“ или „Разпространител“ е “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД , наричан също така „Брокер“;

2.9. „Ръководство“ е управителят на дружеството;

2.10. „Служители“ са служителите на Разпространителя, които пряко са ангажирани в разпространението на Застрахователни продукти; 2 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

2.11. „Създател на Застрахователни продукти“ или „Създател“ означава застрахователно предприятие и застрахователен посредник, които създават Застрахователни продукти за продажба на Ползватели на застрахователни услуги; 2.12. „Целеви пазар“ означава група или групи Ползватели на застрахователни продукти, за които Създателят разработва Продукта.

II. РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ 3. Цел на Правилата.

Правилата имат за цел да предотвратяват и намаляват щетите за Ползвателите на застрахователни продукти, да поддържат правилно управление на конфликтите на интереси, както и да гарантират, че целите, интересите и характеристиките на Ползвателите са надлежно взети под внимание. 4. Мерки и процедури относно избор на предлагани Застрахователни продукти и услуги и създаване на организация на разпространението на Продуктите чрез приемането на съответни Вътрешни актове, провеждане на обучения и инструктажи, наставничество, осъществяване на контрол и други подходящи мерки, Ръководството следва да осигури, че то, както и Служителите (доколкото е относимо за всеки от тях), ще спазват правилата, съдържащи се по-долу в точки 4.1 – 4.7.

4.1. Продуктова гама.

В съответствие с приложимите Вътрешни актове, Ръководството обсъжда и взима решение относно гамата от предлагани Застрахователни продукти и услуги, като отчита потребностите на Целевия пазар.

4.2. Знания и компетентност

Ръководството и Служителите следва да притежават подходяща степен на знания и компетентност за извършване на дейността по разпространение на Застрахователни продукти.

4.3. Основни принципи на разпространението на Застрахователни продукти

4.3.1. При разпространението на Застрахователни продукти Разпространителя, Ръководството и Служителите са длъжни да действат коректно, честно и професионално съгласно най-добрия интерес на Ползвателите на застрахователни продукти.

4.3.2. Всяка информация от Разпространителя, отправена към Ползватели на застрахователни продукти, в това число маркетинговите съобщения, трябва да е вярна, ясна и да не е подвеждаща. Маркетинговите съобщения трябва да са ясно означени като такива. Маркетингово съобщение е всяко послание, насочено към определен или неопределен кръг лица, независимо от формата или средството за комуникация, което има за цел представянето на Застрахователен продукт или сключване на застрахователен договор. 4.3.3. Служителите уведомяват Ползвателите за забраната застрахователите да изискват поставянето на знаци, белези или други индикации върху или на видимо място в моторното превозно средство или друго имущество, които пряко или косвено указват наличието на сключен застрахователен договор във връзка с това моторно превозно средство или друго имущество, както и че липсата на такива знаци, белези или други индикации не може да бъде основание за изключване от покритие на един или повече рискове по застрахователния договор, за изменение или прекратяване на 3 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

застрахователния договор или да бъде обвързвано с каквито и да е неблагоприятни правни последици за Ползвателя.

4.4. Вътрешна организация

За осъществяване на дейността по разпространение на Застрахователни продукти Брокерът следва да разполага с:

4.4.1. вътрешна организация за разпространението на Застрахователни продукти, която да гарантира:

а) че Брокерът, неговото Ръководство и Служители работят в съответствие с приложимите изисквания на законодателството включително основните принципи по точка 4.3 и с етичните норми за поведение, опазват търговската и застрахователната тайна, като не използват получената информация за други цели, освен във връзка с упражняване на правата и изпълнение на задълженията по сключените договори за застрахователно посредничество; б) извършването на пълен анализ на застрахователните рискове и на предложенията за застрахователно покритие, предоставянето на консултантски услуги в съответствие с нормативните актове, администриране сключването на застрахователните договори и следене на сроковете за тяхното подновяване, както и оказване на съдействие на Ползвателите на застрахователни продукти при уреждането на претенциите при настъпване на застрахователно събитие; в) че Служителите спазват стриктно условията, тарифите, указанията, правилата и процедурите за работа на Създателите, чиито Застрахователни продукти Брокерът разпространява, включително но не само тези, които касаят защитата на личните данни, прилагането на мерките срещу изпирането на пари и финансирането на тероризма, защитата на интересите на потребителите на застрахователни продукти и др.; г) спазване от Служителите на лимитите на предоставените им пълномощия и не превишаване на предоставената им представителна власт по тарифите и разпоредбите на вътрешните нормативни актове на Създателите, за които последните са уведомили Брокера; д) че Служителите спазват принципа на доброволността и добросъвестно и с дължимата грижа да разясняват правата и задълженията по застрахователния договор, чийто предмет е разпространяваният Продукт, с оглед защита на интересите на Потребителите на застрахователни продукти; е) преди сключване на застрахователен договор, Служителите предоставят на Ползвателя на застрахователни услуги минимално изискващата се информация по чл.324 от Кодекса за застраховането, касаеща Създателя на Продукта, предмет на застрахователния договор; ж) при сключване, изменение или подновяване на застрахователния договор, Служителите предоставят на Ползвателя на застрахователни продукти минимално изискващата се информация по чл. 325 от Кодекса за застраховане, касаеща Брокера;

з) преди сключване на застрахователен договор по застраховки по раздел I от Приложение 1 на Кодекса за застраховането (Животозастраховане), Служителите предоставят на Ползвателя на застрахователни продукти допълнителната информация по чл. 327 от Кодекса за застраховане относно Застрахователния продукт, както ѝ 4 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

конкретна информация с оглед правилното разбиране на основните рискове по договора, които поема застраховащият/застрахования; и) че съгласно предвиденото по точка 4.7 конфликти на интереси няма да засягат неблагоприятно интересите на Ползвателите на застрахователни продукти; к) спазват останалите изисквания на приложимите нормативни актове и на КФН относно разпространението на Застрахователни продукти; л) че неизпълнението от Служителите на задълженията по букви от „а“ до „з“ вкл. представляват съществено нарушение на трудовата дисциплина от съответния Служител;

4.4.2. Вътрешна организация, която допълнително да гарантира, че по отношение на разпространението на Инвестиционни застрахователни продукти Служителите:

а) предоставят допълнителна информация в такава форма и начин, че Ползвателят на застрахователни продукти да разбере естеството и рисковете, свързани с Инвестиционния застрахователен продукт, за да бъде в състояние да вземе информирано инвестиционно решение; б) при даване на съвети във връзка с Инвестиционни застрахователни продукти да извършват необходимите действия и да събират информацията за Ползвателя на застрахователни продукти в съответствие с изискванията на чл. 342 от Кодекса за застраховането; в) предоставят на хартиен или на друг траен носител, достъпен за Ползвателя на застрахователни продукти информацията, посочена по-горе, която трябва да бъде ясна, точна и разбираема; г) спазват останалите изисквания на приложимите нормативни актове и на КФН относно разпространението на Инвестиционни застрахователни продукти.

4.5. Изисквания при сключване на застрахователен договор

При сключване на застрахователен договор Служителите ще: а) попълват точно всички реквизити по полицата и другите документи към застрахователния договор;

б) отчитат и предават на застрахователните дружества всички издадени полици, квитанции и други документи, в сроковете описани в съответните договори за застрахователно посредничество;

в) да внасят събраните застрахователни премии към застрахователите, в срок и начин описан в съответните договори за застрахователно посредничество. 4.6. Документиране

Дейността по разпространение на Застрахователни продукти следва да бъде надлежно документирана, включително, че:

а) Служителите ще пазят от изгубване и унищожаване всички предоставени им материали и бланки под строга отчетност, в т.ч. полици, добавъци, сертификати, стикери, квитанции и др. застрахователни документи; б) всички действия на Брокера, предприети в изпълнение на задълженията му по договорите за застрахователно посредничество се документират надлежно и се съхраняват за целите на одити/проверки в сроковете за съхранение, предвидени в нормативните актове; 5 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

в) при поискване от КФН или от лицата, изпълняващи контролни функции в Създателите на застрахователни продукти, Разпространителят е длъжен да предостави съхраняваната при него информация.

4.7. Управление на конфликтите на интереси

4.7.1. Ръководството и Служителите са длъжни при изпълнение на функциите си да предпочитат интересите на Брокера и на Ползвателите на застрахователни продукти, пред своите собствени интереси.

4.7.2. Брокерът взема всички необходими мерки, за да идентифицира конфликта на интереси, който възниква в хода на дейността по разпространение на Застрахователни продукти между: а) Брокерът, Ръководството и Служителите, както и лицата, свързани с Брокера пряко или непряко посредством отношение на контрол, от една страна, и Ползвателите на застрахователни продукти, от друга страна; б) един Ползвател на застрахователни продукти и друг. Ситуации на конфликт на интереси могат да възникват включително в случаите, когато някое от посочените в буква „а“ лица може да реализира финансова печалба или да избегне финансова загуба при продажба на Застрахователен продукт, който не е подходящ или не е най-подходящия наличен Продукт с оглед на нуждите и интересите на Ползвателя; има финансов или друг стимул да предпочете интереса на клиент или група от клиенти пред интереса на друг клиент; получава или ще получи от лице, различно от клиента, във връзка с продажба на Застрахователен продукт, облаги под формата на парични средства, стоки или услуги, които са необичайни и/или са в нарушение на приложимия закон.

4.7.3. Служителите следва да уведомят Ръководството, преди сключване на застрахователен договор с клиент или оказване на друга услуга, относно конфликт на интереси съгласно точка 4.7.2, свързан с оказване на услугата. Ръководството, по своя инициатива или в резултат на уведомяване от Служител или от друго лице за възможна ситуация на конфликт на интереси, се разпорежда дали да бъде отказано извършването на услугата.

4.7.4. Когато вътрешната организация на Брокера не е в състояние да гарантира с достатъчна степен на сигурност, че ще се избегне рискът от увреждане на интереса на Ползвателя на застрахователни продукти, Брокерът е длъжен ясно да разкрие пред Ползвателя характера и източниците на конфликт на интереси преди започване на дейност с него.

4.7.5. Достатъчно време преди сключването на застрахователен договор Служителите следва да предоставят на клиента - Ползвател на застрахователни продукти, най-малко следната информация: а) дали притежава участие, пряко или косвено, представляващо 10% или повече от правата на глас или от капитала на Създателя на Продукта, предмет на потенциалния застрахователен договор;

б) дали Създателя по б. “а“ или предприятие-майка на Създателя притежава пряко или косвено участие, представляващо 10% или повече от правата на глас или от капитала на Разпространителя;

в) когато дават съвети относно Застрахователни продукти: дали дават съветите си въз основа на справедлив и личен анализ или имат договорно задължение да разпространяват Застрахователните продукти изключително за едно или повече застрахователни дружества, 6 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

в който случай Служителите следва да съобщят фирмите на тези застрахователни дружества, или нямат задължение да разпространяват Застрахователните продукти изключително за едно или повече застрахователни дружества и не дават съветите си въз основа на справедлив и личен анализ, в който случай по искане на клиента Служителите съобщават фирмите на застрахователните дружества, с които Брокерът може да има и действително има договорни отношения по застрахователно посредничество; г) вида на възнаграждението, което получава във връзка със застрахователния договор, както ѝ дали възнаграждението му е включено в застрахователната премия (комисионна) и/или се изплаща пряко от клиента (такса) и/или получава друг вид възнаграждение, включително икономически ползи от всякакъв вид, предложени или дадени във връзка със застрахователния договор; д) друга информация, изисквана от приложимите нормативни актове или актове на КФН.

4.8. Преразглеждане на вътрешната организация по разпространение на Продукти

Ръководството следва да обсъжда и при необходимост преразглежда и актуализира създадената организация по разпространение на Застрахователни продукти поне веднъж годишно, както ѝ при всеки конкретен случай, в който бъде установен потенциален или реален проблем, свързан с разпространението на Продукти. 5. Отношения между Разпространителя и Създателите на застрахователни продукти

5.1. Мерки и процедури за осигуряване получаването на цялата информация относно Продуктите, необходима за тяхното разпространяване, от техните Създатели.

5.1.1. В сключените от Разпространителя договори относно разпространение на Застрахователни продукти (договори за застрахователно посредничество) със Създателите на Продуктите задължително се включват клаузи, които да гарантират, че Създателят ще предостави на Разпространителя Необходимата информация, включително, но не само:

а) основните характеристики на Продуктите, рисковете и разходите, свързани с тях, условията по съответните застрахователни полици;

б) процедурата за одобрение на Продукта от неговия Създател; в) Целевия пазар на Продукта, както и групите Ползватели, за които Продуктът не е предназначен;

г) обстоятелствата, които могат да породят конфликт на интереси в ущърб на Ползвателите; д) правилата за разглеждане на претенции и жалби на Създателите на застрахователните продукти, доколкото е приложимо.

Такива договорни клаузи могат да включват право на Разпространителя да не разпространява Продуктите до получаване на цялата Необходима информация, съответно право на Разпространителя да спре разпространяването на Продуктите, ако в последващ момент бъде установено, че той не разполага с цялата Необходима информация или тя вече не е актуална.

5.1.2. Необходимата информация се предоставя на Разпространителя от Създателите на Застрахователните продукти в писмена форма, на срещи между представители на Разпространителя и определени служители на Създателя, които отговарят за отношенията със Разпространителя, както и чрез дистанционни канали на 7 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

разпространение на информация като: а) публикуване на информацията в интернет сайт на Създателя/електронен портал; и

) изпращане на информацията по електронна поща на адрес, предоставен от Разпространителя.

5.1.3. Разпространителят следва да потвърди на Създателя, че е получил цялата Необходима информация и може да започне да разпространява Продукта.

5.1.4. Разпространителят е длъжен да сведе, по реда определен в приложимите Вътрешни актове, Необходимата информация, предоставена му от Създателите на Застрахователни продукти до знанието на своите Служители.

5.1.5. Служителите на Разпространителя, пряко ангажирани със разпространение на Застрахователни продукти, са длъжни да уведомят незабавно Ръководството на Разпространителя, ако установят, че те не разполагат с цялата Необходима информация относно определен Продукт или тя не е актуална. Служителите следва да преустановят разпространението на съответния Продукт до получаване на указания от Ръководството.

5.2. Стратегия на разпространение

В случаите, в които Разпространителят въведе или следва Стратегия за разпространение, тя не трябва да противоречи на стратегията за разпространение и Целевия пазар, определени от Създателя на застрахователния продукт.

„Стратегия за разпространение“ означава стратегия, която разглежда въпроса как Застрахователните продукти се разпространяват сред клиентите, по-специално дали Продуктът трябва да се продава само там, където се предоставя съвет.

5.3. Текущо информиране на Създателя

5.3.1. Разпространителят трябва да уведоми своевременно Създателя, но не по-късно от изтичането на 3 (три) работни дни от узнаване на съответното обстоятелство, когато:

а) в последващ момент установи, че не разполага с цялата Необходима информация или тя не е актуална;

б) научи, че Продуктът не съответства на интересите, целите и характеристиките на Целевия пазар, или ако узнае за други свързани с продукта обстоятелства, които увеличават риска от щети за Ползвателите; в) е получил от Ползвател жалба, оплакване, възражение, молба или друг документ, засягащ застрахователното правоотношение застрахователният брокер е длъжен да го изпрати до Създателя в срок не по-дълъг от 3 дни, считано от деня на получаването му.

5.3.2. Информацията по точка 5.3.1 следва да бъде предоставена на служителите на Създателя, които отговарят за отношенията със Разпространителя, директно на служителите от компетентното продуктово звено на Създателя или на други служители, определени от Създателя.

5.4. Разпространение на Застрахователни продукти, на които Брокерът е Създател Разпоредбите, съдържащи се в настоящата Точка 5 на Правилата се прилагат модифицирано (доколкото е възможно, необходимо и целесъобразно съобразно конкретните обстоятелства) и в случаите, когато Брокерът е едновременно Създател и Разпространител на Застрахователен продукт. Отношенията между Брокера, като Разпространител на Продукта и застрахователят – издател на застрахователната полица, 8 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

чийто предмет е Продукта, се уреждат в договор, който следва да е съобразен по същество с настоящите Правила, на които Брокерът е Създател.

5.5. Разглеждане на други жалби

5.5.1. Жалба по смисъла на тази глава е изявление за неудовлетворение, насочено към Застрахователния брокер, от лице по отношение на застрахователен договор или услуга, която му е предоставена.

5.5.2. Жалбоподател по смисъла на тази глава е лице, за което се приема, че отговаря на условията жалбата му да бъде разгледана от Застрахователния брокер и което вече е депозирало жалба.

5.5.3. Разглеждането на жалби по тази глава не представлява разглеждане на претенции, не е ангажимент и отговор на Застрахователния брокер по обикновените искания за изпълнение на договора, за информация и разяснения.

5.5.4. Застрахователният брокер въвежда "Политика за управление на жалбите", която се приема от Управителния съвет.

5.5.5. Жалбите следва да бъдат проверявани справедливо, а евентуалните конфликти на интереси следва да се идентифицират и смекчават.

5.5.6. Приемането на жалбите се удостоверява с регистрация (входящ номер и дата) в деловодната и информационната система на Застрахователния брокер.

5.5.7. Застрахователният брокер следва да има готовност в посочения от съответната институция срок, но не повече от 30 дни да предоставя на КФН или омбудсмана информация относно жалбите и разглеждането им. Информацията включва брой получени жалби за периода, разграничени по критерии на Застрахователния брокер.

5.5.8. Застрахователният брокер анализира информацията от разглеждането на жалбите, установява повтарящите се или системни проблеми и преодолява последните.

5.5.9. Застрахователният брокер предоставя следната информация: а) при поискване или при потвърждаване получаването на жалба предоставя писмена информация за процедурата по разглеждане на жалбите; б) публикува на уебсайта си подробности за процедурата по разглеждане на жалби, в т.ч. начин на подаване на жалбите и процесът на разглеждане на жалбите; в) периодично предоставя на жалбоподателя информация по хода на разглеждане на жалбата.

5.5.10. Застрахователният брокер:

а) се стреми да събере и проучи всички относими доказателства и информация по отношение на жалбата;

б) общува на ясен език с жалбоподателя;

в) предоставя отговор по жалбата без излишно забавяне, в рамките на 30-дневен срок. Ако в този срок не е възможно да се предостави отговор, Застрахователният брокер уведомява жалбоподателя за причините за забавянето и посочва допълнителен срок за приключване на проверката, който не може да бъде по-дълъг от 30 дни;

г) при предоставяне на окончателното решение, което не удовлетворява жалбоподателя, Застрахователният брокер включва пълно обяснение на позицията си и посочва на жалбоподателя възможността му да продължи защитата на интересите си, предмет на жалбата.

III.ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ ПРАВИЛА 9 ПРАВИЛА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД

 

6. Настоящите Правила се предоставят от Ръководството на разположение на Служителите. Ръководството отговаря за прилагането на Правилата от Разпространителя и за спазването им от Служителите.

7. Разпространителят трябва редовно да преразглежда правилата за разпространение на продуктите, за да се увери, че те все още са валидни и актуални, и трябва да ги измени, когато е подходящо, по-специално в частта, свързана със стратегията за разпространение, ако е налице такава.

Настоящите Правила са приети от Управителя на “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР” ООД на 03.11.2022 година и влизат в сила от същата дата.

Сподели
Facebook Twitter

Често задавани въпроси

Имате въпрос? Ние сме тук за да ви помогнем.
Ако не намирате нужната информация свържете се с нас.

Задължителните застраховки според Кодекса за застраховане са Гражданска отговорност, Злополука на пътниците в средствата за обществен превоз, Трудова злополука, застраховка за гражданите на чужди държави, пребиваващи краткосрочно или продължително в България или преминаващи транзитно в България, застраховки Професионална отговорност в строителството и проектирането, Отговорност на туроператора, както и всички посочени в Кодекса за застраховането,  чл. 461 ал. 3, като задължителни и установени със закон.

Каско е доброволна застраховка за автомобили, която покрива имуществени вреди. Застрахователната премия за Каско е по-висока от тази за Гражданска отговорност и се определя от марката на автомобила, годината на производство, кубатурата, възрастта на шофьора и други.

Притежавам застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите и ми предстои пътуване в чужбина. Сертификат Зелена карта е задължителен при пътуване в Албания, Босна и Херцеговина, Беларус, Израел, Иран, Македония, Молдова, Мароко, Русия, Тунис, Турция, Украйна и Черна гора.

Най-лесният и сигурен начин е през системата за онлайн проверка за сключена застраховка Гражданска отговорност: http://eisoukr.guaranteefund.org

Застрахователното покритие по тази застраховка е валидно за територията на Република България и на държавите –  членки на системата Зелена карта. Застраховката няма действие по рисковете по клаузите Кражба на МПС (включително и когато тя е част от клауза Пълно каско), както и по рисковете Кражба чрез взлом или чрез техническо средство на трайно фабрично монтирано мултимедийно оборудване, включително аудио, видео и/или навигационно оборудване и Умишлен палеж или умишлено предизвикана експлозия (взривяване) на МПС, когато събитието е настъпило на територията на Русия, Украйна, Беларус, Молдова, Азербайджан, Албания, Косово, Босна и Херцеговина, Черна гора, Иран, Израел, Тунис и Мароко.

При изгубена, открадната или увредена полица Гражданска отговорност на автомобилистите или на документи свързани с нея, е необходимо да се свържете с нас, за да ви съдействаме да Ви бъдат издадени дубликати или преиздадени сертификат Зелена карта и стикер.

Застраховка домашно имущество е доброволна. Тя предлага максимална защита на дома, обзавеждането в него и членовете на домакинството с богат набор от покрити рискове като пожар, природни бедствие, кражба и др. Застраховката може да бъде сключена и като обезпечение към жилищни и ипотечни кредити.

От нас може да очаквате комплексна услуга при уреждане на претенции, която включва ефективно съдействие по електронен път, организиране на огледи, събиране на исканите от застрахователя доказателствени документи, както и иницииране и участие в преговори със застрахователи при проблемни щети.

Ако виновният за пътния инцидент шофьор няма валидна застраховка Гражданска отговорност, обезщетението се търси от Гаранционния фонд. В последствие фондът завежда дело срещу виновния.

Ако виновният за пътния инцидент не е установен от органите на МВР, няма как да се разбере точно коя застрахователна компания дължи обезщетение. За това компенсацията се изплаща от Гаранционния фонд.

При настъпване на застрахователно събитие в чужбина задължително следва да се свържете на телефонния номер на посочената асистиращата компания във Вашата застрахователна полица. Те бързо ще Ви насочат към място за преглед или прием в болница.

Срокът за искане на обезщетение от застрахователно дружество е до 5 години след настъпването на инцидента. След този период застрахователите нямат основание да ви изплатят суми.

чрез дебитна или кредитна карта, издадена на името на застраховащия, чрез предоставената на сайта функционалност - виртуален платежен терминал чрез наложен платеж при доставка на полицата чрез банков превод по посочена от брокера банкова сметка

Валутата на плащане на дължими застрахователни премии през интернет сайта www.deltains.bg е български лев (BGN).

Застрахователният брокер и застрахователят не начисляват допълнителна такса за плащания през интернет сайта www.deltains.bg

Размерът на глобите, ако нямате сключена задължителната застраховка Гражданска отговорност, са както следва: физическо лице: 250 лева физическо лице, което управлява МПС, но не е собственик: 400 лева юридическо лице: имуществена санкция от 2000 лева.

Няма гратисен период след изтичане на застраховката. Застрахователното покритие свършва в деня и часа, посочен за край в полицата. При неплащане или частично плащане на разсрочена вноска до датата на падеж, записана в полицата, покритието по полицата се прекратява в 24:00 часа на 15-тия ден от датата на падеж или на друг изрично записан в полицата срок.

Застраховки

Ние предлагаме застраховки от водещи застрахователни компании

ЗК Аксиом
ЗК Алианц
ЗК Армеец
ЗК БулИнс
ЗК Булстрад
ЗК Групама
ЗК ДаллБогг
ЗК Дженерали
ЗК ДЗИ
ЗК Ервоинс
ЗК ОЗК
ЗК Уника