УВЕДОМЛЕНИЕ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ ОТНОСНО ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ

Моля, прочетете внимателно настоящето Уведомление за поверителност, тъй като в него се съдържа важна информация за това:

o   Кои сме ние;

o   Как и защо събираме, съхраняваме, използваме и споделяме Вашата лична информация;

o   Вашите права във връзка с Вашата лична информация и как да процедирате в случай, че имате оплаквания.

 

По отношение на защита на личните данни “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД, като администратор на лични данни, прилага българското законодателство и европейското такова, имащо пряко действие на територията на България, съгласно правната рамка на ЕС за защита на личните данни. Основните нормативни актове като Общ регламент относно защита на личните данни /Регламент (ЕС) 2016/679/ – ОРЗД, Закон за защита на личните данни (ЗЗЛД) и всички посочени нормативни актове като правна рамка, но не само, в сайта на Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) – https://www.cpdp.bg.

 

Кои сме ние като администратор на лични данни?

Това е уведомление от „ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД, вписано в търговския регистър при Агенция по вписванията с ЕИК 205545526, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1505, р-н Оборище, бул. Мадрид № 17, ет. 1. (“ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД), до всеки Клиент (съгласно определението по-долу) относно обработването на данни, чрез които се идентифицира или може да се идентифицира конкретния Клиент (тези данни „Лични данни“).

 

С това уведомление "ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД, като администратор на лични данни, информира Клиента относно необходимостта да обработва лични данни. Уведомлението дава информация и за обема, целите, правното основание, средствата, начините и сроковете за обработване на лични данни.

За целите на това уведомление „Клиенти“ означава и включва следните физически лица, съответно представителите на клиенти юридически лица, а „Клиент“ е, съответно, всяко едно от тези лица, а именно: лица, поискали оферта за застраховка; лица, възложили на “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  представителство и посредничество при сключване на застрахователен договор; лица, сключили застрахователен договор.

 

Какви лични данни обработваме?

Ние събираме и обработваме следните лични данни:

-      На служители, работещи за брокера по трудов договор и лица, подпомагащи дейността ни по граждански договор:

o   По документ за самоличност – имена, ЕГН, адрес, месторождение; номер, срок на валидност и издател на документа за самоличност.

o   данни за трудовата биография, образование на физическото лице и др. , с оглед необходимите нормативните изисквания за изпълнение на работата – вид на образованието с диплома/ друг документ за квалификация; гражданско-правен и здравен статус – когато се изисква по закон за заеманата длъжност; контакти: електрона поща, адрес за кореспонденция, телефон и др.; банкова информация – обслужваща банка, IBAN/SWIFT код.

o   Договорите и прилежащата информация се съхранява в личните досиета на лицата, на хартиен и електронен носител (фирмените компютри).

-      На застрахователни дружества, с които имаме посреднически договори. Тези договори, съдържащи данни на лицата, представляващи страните, се класират основно в папки и класьори на хартиен/електронен носител.

-      На ползватели на застрахователни продукти – с оглед вида на договора или за определяне рисковия профил на клиента:

o   По документ за самоличност – имена, ЕГН, постоянен адрес, месторождение; номер, срок на валидност и издател на документа за самоличност;

o   Друга информация относно субекта/предмета на конкретен застрахователен договор –допълнителни данни за кандидата за застраховане като професия, длъжност, месторабота, гражданство, семейно положение; контакти: електрона поща, адрес за кореспонденция , телефон; икономическа активност; банкова (обслужваща банка, IBAN/SWIFT код), финансова и данъчна информация, застрахователна история, пол, възраст и други.

o   В досиетата на клиентите ни се събира и съхранява още информация за лични данни на техни представители (по закон или по пълномощие), действителни собственици, трети лица, които без упълномощаване извършват сделка от тяхно име за чужда сметка, ползващи се лица и други лица, свързани по някакъв начин със застрахователния договор; данни относно здравословното състояние на лицето и други чувствителни данни, дотолкова доколкото те са необходими за сключване и обслужване на застрахователния договор.

 

За какви цели обработваме личните данни?

“ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  обработва лични данни на Клиентите с оглед следните цели:

  • индивидуализиране и контакт с Клиентите, предоставяне на информация за предлагани услуги и застраховки от “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД;
  • за всички дейности, свързани със съществуването, изменението и прекратяването на застрахователни договори, включително, но без ограничения, уведомление на Клиент за падежи на вноски и/или изтичане на срокове за подновяване на застрахователен договор, предявяване и/или заявяване на претенция и/или щета при настъпване на застрахователно събитие; и
  • за спазване на правни, регулаторни и други изисквания.

 

На какво правно основание обработваме личните данни?

Личните данни на Клиентите се събират, обработват и използват за различни бизнес цели или процеси и на база няколко основания за обработване:

  • за изпълнение на сключен договор – в тази връзка личните данни се използват за реализиране на правата и задълженията на “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  в качеството му на представител, посредник или брокер при сключване на застрахователен договор;
  • за изпълнение на нормативно задължение на “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  – в тази връзка личните данни се използват за счетоводни цели или при предоставяне на информация на съдебните и други държавни органи;
  • за реализиране законните интереси на “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД , когато правата и интересите на субектите на данни нямат превес над тях – за усъвършенстване, развиване или обогатяване, осигуряване на функционирането или адаптиране на процесите по повишаване качеството на обслужването и поддържане на отношенията с Клиенти; и
  • при условията на доброволно дадено съгласие от страна на Клиентите, когато това се изисква съгласно действащото законодателство.

 

Как съхраняваме и обработваме личните данни?

Лични данни на Клиентите се съхраняват на хартиен носител и в електронна форма. Те се събират при подаването им от Клиент към “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД . “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  информира Клиента за необходимостта от събиране на лични данни и целите, за които ще бъдат използвани. С цел предотвратяване на измами и злоупотреби с лични данни, документ за самоличност може да бъде проверен и върнат.

“ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  разполага и поддържа режим за защита на личните данни, който осигурява ефективната и сигурна обработка на личните данни на Клиентите.

За какъв срок съхраняваме личните данни?

“ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  съхранява Личните данни на Клиентите по време на договорното правоотношение и до изтичане на давностния срок за предявяване на претенции (5 години) след изтичане или прекратяване на договора с Клиента.

Ако се инициира съдебно или друго действие, личните данни могат да бъдат съхранявани до края на такова действие, включително всички възможни периоди за обжалване, и след това ще бъдат изтрити или архивирани, както е разрешено от приложимото законодателство.

 

С кого споделяме личните данни? Предоставяме ли ги в трети страни?

“ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  споделя лични данни на Клиентите с:

  • застрахователни дружества, по сключените договори за застраховка;
  • трети лица: държавни агенции и регулаторни органи (например данъчни, финансови, инвестиционни органи), съдебни, административни и правоприлагащи органи, всички в съответствие с приложимото право;
  • доставчици на услуги: “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  сключва договори с доставчици на услуги като част от нормалните си бизнес операции, за да изпълняват определени задачи. В тази връзка данни могат да се разкриват на счетоводители, одитори, и др.

Лични данни не се предоставят в трети страни.

 

Възможно ли е допълнително разкриване на личните данни?

Не, личните данни могат не могат да бъдат допълнително разкривани от “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД .

 

Защитени ли са личните данни?

“ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  осигурява и поддържа подходящи технически и организационни мерки за защита на личните данни на Клиентите срещу неправомерен достъп или незаконосъобразно използване на Личните данни и/или срещу тяхното инцидентно загубване, изменение, разкриване, достъп и/или повреждане или копиране. Тези мерки имат за цел да осигурят продължителна защита и неприкосновеност на Личните данни. “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  прави преоценка на мерките регулярно с цел постигане на постоянна сигурност на личните данни.

 

Какви са права на Клиентите във връзка със защитата на личните данни?

При условията на закона, всеки Клиент има следните права във връзка със защитата на своите лични данни:

·       право на достъп

·       право на коригиране

·       право на изтриване (право „да бъдеш забравен“)

·       право на ограничаване на обработването

·       право на преносимост на данните

·       право на възражение

·       право на жалба до Комисията за защита на личните данни.

 

Всеки Клиент може да пристъпи към упражняване на правата с писмено съобщение до “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД .

 

Как и кога Клиент може да възрази срещу обработването?

Всеки Клиент има право по всяко време и на основания, свързани с неговата конкретна ситуация, да възрази срещу обработването на лични данни, отнасящи се до него.

За всякакви въпроси относно настоящото уведомление всеки Клиент може да се обърне към длъжностното лице по защита на данните:  

o   чрез електронна поща до dpo@deltains.eu

o   на хартиен носител - подадени на адреса на управление на “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  : гр. София, п.к. 1505, р-н Оборище, бул. Мадрид № 17, ет. 1., адресирани до Длъжностното лице по защита на данни

 

Какво става в случай на промяна?

В случай на съществена промяна в начина, по който "ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  обработва личните данни на Клиенти, и/или във видовете лични данни, които обработва, и/или в който и да е друг аспект на предмета на това уведомление, “ДЕЛТА ИНС БРОКЕР“ ООД  ще уведоми Клиентите за съответната промяна веднага, като издаде и даде на Клиентите актуализирана версия на уведомлението.

Сподели
Facebook Twitter

Често задавани въпроси

Имате въпрос? Ние сме тук за да ви помогнем.
Ако не намирате нужната информация свържете се с нас.

При изгубена, открадната или увредена полица Гражданска отговорност на автомобилистите или на документи свързани с нея, е необходимо да се свържете с нас, за да ви съдействаме да Ви бъдат издадени дубликати или преиздадени сертификат Зелена карта и стикер.

Задължителните застраховки според Кодекса за застраховане са Гражданска отговорност, Злополука на пътниците в средствата за обществен превоз, Трудова злополука, застраховка за гражданите на чужди държави, пребиваващи краткосрочно или продължително в България или преминаващи транзитно в България, застраховки Професионална отговорност в строителството и проектирането, Отговорност на туроператора, както и всички посочени в Кодекса за застраховането,  чл. 461 ал. 3, като задължителни и установени със закон.

Застраховка домашно имущество е доброволна. Тя предлага максимална защита на дома, обзавеждането в него и членовете на домакинството с богат набор от покрити рискове като пожар, природни бедствие, кражба и др. Застраховката може да бъде сключена и като обезпечение към жилищни и ипотечни кредити.

Най-лесният и сигурен начин е през системата за онлайн проверка за сключена застраховка Гражданска отговорност: http://eisoukr.guaranteefund.org

Каско е доброволна застраховка за автомобили, която покрива имуществени вреди. Застрахователната премия за Каско е по-висока от тази за Гражданска отговорност и се определя от марката на автомобила, годината на производство, кубатурата, възрастта на шофьора и други.

Застрахователното покритие по тази застраховка е валидно за територията на Република България и на държавите –  членки на системата Зелена карта. Застраховката няма действие по рисковете по клаузите Кражба на МПС (включително и когато тя е част от клауза Пълно каско), както и по рисковете Кражба чрез взлом или чрез техническо средство на трайно фабрично монтирано мултимедийно оборудване, включително аудио, видео и/или навигационно оборудване и Умишлен палеж или умишлено предизвикана експлозия (взривяване) на МПС, когато събитието е настъпило на територията на Русия, Украйна, Беларус, Молдова, Азербайджан, Албания, Косово, Босна и Херцеговина, Черна гора, Иран, Израел, Тунис и Мароко.

Притежавам застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите и ми предстои пътуване в чужбина. Сертификат Зелена карта е задължителен при пътуване в Албания, Босна и Херцеговина, Беларус, Израел, Иран, Македония, Молдова, Мароко, Русия, Тунис, Турция, Украйна и Черна гора.

Ако виновният за пътния инцидент не е установен от органите на МВР, няма как да се разбере точно коя застрахователна компания дължи обезщетение. За това компенсацията се изплаща от Гаранционния фонд.

При настъпване на застрахователно събитие в чужбина задължително следва да се свържете на телефонния номер на посочената асистиращата компания във Вашата застрахователна полица. Те бързо ще Ви насочат към място за преглед или прием в болница.

Срокът за искане на обезщетение от застрахователно дружество е до 5 години след настъпването на инцидента. След този период застрахователите нямат основание да ви изплатят суми.

От нас може да очаквате комплексна услуга при уреждане на претенции, която включва ефективно съдействие по електронен път, организиране на огледи, събиране на исканите от застрахователя доказателствени документи, както и иницииране и участие в преговори със застрахователи при проблемни щети.

Ако виновният за пътния инцидент шофьор няма валидна застраховка Гражданска отговорност, обезщетението се търси от Гаранционния фонд. В последствие фондът завежда дело срещу виновния.

Валутата на плащане на дължими застрахователни премии през интернет сайта www.deltains.bg е български лев (BGN).

чрез дебитна или кредитна карта, издадена на името на застраховащия, чрез предоставената на сайта функционалност - виртуален платежен терминал чрез наложен платеж при доставка на полицата чрез банков превод по посочена от брокера банкова сметка

Застрахователният брокер и застрахователят не начисляват допълнителна такса за плащания през интернет сайта www.deltains.bg

Размерът на глобите, ако нямате сключена задължителната застраховка Гражданска отговорност, са както следва: физическо лице: 250 лева физическо лице, което управлява МПС, но не е собственик: 400 лева юридическо лице: имуществена санкция от 2000 лева.

Няма гратисен период след изтичане на застраховката. Застрахователното покритие свършва в деня и часа, посочен за край в полицата. При неплащане или частично плащане на разсрочена вноска до датата на падеж, записана в полицата, покритието по полицата се прекратява в 24:00 часа на 15-тия ден от датата на падеж или на друг изрично записан в полицата срок.

Застраховки

Ние предлагаме застраховки от водещи застрахователни компании

ЗК Аксиом
ЗК Алианц
ЗК Армеец
ЗК БулИнс
ЗК Булстрад
ЗК Групама
ЗК ДаллБогг
ЗК Дженерали
ЗК ДЗИ
ЗК Ервоинс
ЗК ОЗК
ЗК Уника